Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2012 11:19 - Кошмарната истина за православието - то е спирачка за прогреса
Автор: koshmar Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 11720 Коментари: 41 Гласове:
16

Последна промяна: 24.11.2012 11:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Знам наизуст аргументите на православните - че те и само те са Истинската Божия Църква, че католици и протестанти са второ качество и т.н., и т.н. ОК, хайде обаче да поразсъждаваме.

Освен нашата православни страни са Русия, Румъния, Гърция, Сърбия,Македония,Черна гора, Кипър, Молдова. Страни, разкъсвани от икономически и политически кризи,разнебитени и бедни.Защо? Нещо не е ли изначално сбъркано в православната религия, което я прави анахронизъм и пречка за бъдещ просперитет? Не е ли генетично заложено това - православието се налага насилствено по нашите земи с реки от кръв от Борис1 и сега си отмъщава, превръщайки ни заедно с Гърция в аутсайдера, просяка на Европейския съюз?

Не може да е случайно, че католическите Полша и Чехия са десетилетия пред нас, сравнете и братските Сърбия и Хърватия - католическа Хърватия изпреварва православна  Сърбия.Не може да е случайно, че протестантските държави са номер едно по стандарт. Нито пък, че православните народи са в блатото на духовна катастрофа като нашия.Та дори и ислямска Турция е на космическо разстояние пред нас.


Та това е кошмарната истина - за да сме на това дередже, най-основната причина е православието ни.



Гласувай:
21



1. lasaro - като се замислиш, е така, правос...
24.11.2012 11:48
като се замислиш , е така, православните държави са доста изостанали, но причините едва ли са толкова прости, както ги описваш
цитирай
2. djouns - . Любопитна гледна точка, но много ...
24.11.2012 12:14
.Любопитна гледна точка, но много спорна.Причината за кризата ни не е в религията, а в некадърните управляващи, които са от един дол дренки.
цитирай
3. staler - по вероятно е да сме изостанали з...
24.11.2012 13:15
по вероятно е да сме изостанали защото космически извисената ислямска турция ни е владяла твърде дълго.ние и страните от изт.европа и русия сме били буфера поел азиатските нашествия.през това време запада се е развивал.оцелели сме благодарение и на религията ни -православието но с цената на известна духовна деградация,за която ти авторе си един показателен пример.
цитирай
4. chona - аре стига глупости, православната ...
24.11.2012 13:15
аре стига глупости, православната вяра ни е съхранила през вековете, а ти я отхвърляш така с лека ръка
цитирай
5. oara - Представете си, че бяхме католи...
24.11.2012 13:27
Представете си, че бяхме католическа нация.
Щяхме да сме много по-напреднали. Вижте и при нас как е - православните враждуват и губят поклонници, а католическите бщости са здрави и стабилни.
Вижте католическите общини Раковски и Калояново, по-уредени и развити са от съседните.
цитирай
6. believer23 - "Нещо не е ли изначално сбъ...
24.11.2012 14:11
"Нещо не е ли изначално сбъркано в православната религия, което я прави анахронизъм и пречка за бъдещ просперитет?"

Ми точно православна Византия е била най-развитата и силната държава за времето си. Докато западните (днес католически) народи са били варвари, православна Византия е била изключителна цивилизация. Пречка за просперитета на Православието се явява именно католическият запад, когато през 1204г. кръстоносците завладяват перлата на тогавашния свят - Константинопол и го подлагат на разграбване, което е продължило цял месец (за сравнение османците го подлагат на тридневно разграбване). Именно със златото открадното от православната столица, западният свят започва да се издига. Другото, което не трябва да забравяме е, че почти всички православни държави са били няколко века под османско робство, което е забавило развитието им.

"Не е ли генетично заложено това - православието се налага насилствено по нашите земи с реки от кръв от Борис1 "

Православието не е насилствено наложено никъде. Християни е имало отдавна по нашите земи и то не само сред обикновения народ, а и сред управляващите (Кубрат, Тервел, Боян Енравота). Когато Борис I решава да покръсти народа, 52-ма боляри правят опит за държавен преврат. По тогавашните закони, опитът за преврат се е наказвал със смърт. Борис I пощадява хората последвали болярите, но според закона болярите е трябвало да бъдат обезглавени. Но Борис I убива само тях, а не както комунистите изопачиха историята като учеха, че Борис I е убил не само болярите, а и целите им родове.

http://www.pravoslavieto.com/history/09/852_sv_tsar_boris/52_roda.htm

"Та това е кошмарната истина - за да сме на това дередже, най-основната причина е православието ни."

На това дередже сме точно затова, че изоставихме Православието и станахме западнопоклонници и езичници.
цитирай
7. wural - това много ми хареса!
24.11.2012 16:28
На това дередже сме точно затова, че изоставихме Православието и станахме западнопоклонници и езичници.
цитирай
8. lightsaber123 - Майната му на християнството изобщо
24.11.2012 18:07
Тази религия ще остане единствено и само в историята - бъдете сигурни. Където има религия има манипулация и измама. Като такава - в интерес на природния баланс е да изчезне и ще стане - още не знам кога, но ще стане.
цитирай
9. blogpredator - Не виждам някаква закономерност, ...
24.11.2012 18:15
Не виждам някаква закономерност, но все пек е безспорно, че православните държави са изостанали.
цитирай
10. koshmar - Не са прости, вярно е, има и други причини, но религията е една от тях.
24.11.2012 18:18
lasaro написа:
като се замислиш , е така, православните държави са доста изостанали, но причините едва ли са толкова прости, както ги описваш

цитирай
11. koshmar - . Любопитна гледна точка, но много ...
24.11.2012 18:25
djouns написа:
.Любопитна гледна точка, но много спорна.Причината за кризата ни не е в религията, а в некадърните управляващи, които са от един дол дренки.


Добре де, но кризата е при всички правослаавни държави, не само при нас. Тогава?
цитирай
12. koshmar - аре стига глупости, православната ...
24.11.2012 18:27
chona написа:
аре стига глупости, православната вяра ни е съхранила през вековете, а ти я отхвърляш така с лека ръка


Не я отхвърлям - просто разсъждавам.
цитирай
13. koshmar - Представете си, че бяхме католи...
24.11.2012 18:32
oara написа:
Представете си, че бяхме католическа нация.
Щяхме да сме много по-напреднали. Вижте и при нас как е - православните враждуват и губят поклонници, а католическите бщости са здрави и стабилни.
Вижте католическите общини Раковски и Калояново, по-уредени и развити са от съседните.


Със сигурност щяхме да сме значително по-напред, ако бяхме католическа държава.
цитирай
14. koshmar - На това дередже сме точно затова, че ...
24.11.2012 18:36
wural написа:
На това дередже сме точно затова, че изоставихме Православието и станахме западнопоклонници и езичници.



Спорно е това твърдение.
цитирай
15. koshmar - Не виждам някаква закономерност, ...
24.11.2012 18:39
blogpredator написа:
Не виждам някаква закономерност, но все пек е безспорно, че православните държави са изостанали.


Точно тоя факт отбелязвам.
Интересно е да се разберат причините за изоставането.
цитирай
16. koshmar - 6. believer23Хубав коментар, но ...
24.11.2012 18:48
6. believer23
Хубав коментар, но точно това е въпросът!
Някога православието е било световен лидер, а сега е в периферията.
Русия и Гърция не са били под турско робство, но пак са изостанали.
За княз Борис може да си прав - и аз мислех, че е избил целите родове на болярите.
цитирай
17. koshmar - Тази религия ще остане единствено и ...
24.11.2012 18:50
lightsaber123 написа:
Тази религия ще остане единствено и само в историята - бъдете сигурни. Където има религия има манипулация и измама. Като такава - в интерес на природния баланс е да изчезне и ще стане - още не знам кога, но ще стане.



Все по-често и аз мисля така.
цитирай
18. koshmar - по вероятно е да сме изостанали з...
24.11.2012 19:12
staler написа:
по вероятно е да сме изостанали защото космически извисената ислямска турция ни е владяла твърде дълго.ние и страните от изт.европа и русия сме били буфера поел азиатските нашествия.през това време запада се е развивал.оцелели сме благодарение и на религията ни -православието но с цената на известна духовна деградация,за която ти авторе си един показателен пример.



Хайде кажи ми сега.
След като православието е толкова висше и извисено, заящо не ни помогне сега, в тая катастрофа?
Защо то е единствената деноминация, която губи престиж и влияние у нас - пък и с тоя Синод, в който всички са мекерета, не може да е друго.
Защо протестантските църкви, католическата, ислямът днес се грижат за "своите" хора, а православните попове са се взрели в търбусите си?

Деградацията е И ВЪВ самото православие.
цитирай
19. raders - )))) Поначало всички религии са ...
24.11.2012 19:42
)))) Поначало всички религии са пълен идиотизъм. Полезни са дотолкова доколкото има/ше/ в тях някакви морални ограничения; сега и това няма. След налагането на християнството дори такъв велик владетел като имп. Юстиниан дотолкова е деградирал, че закрива Атинската философска школа /която е светилището на разума по онова време/. Не случайно великият философ и астроном Карл Сейгън подхвърля следната знаменателна реплика: "Ако не беше християнската религия, човечеството щеше да е овладяло космоса преди хиляда години и светът вероятно шеше да говори гръцки /тогава гръцкият е бил основен език, както е сега английския/." Вероятно точно това е имал предвид Сейгън. Защото след възшествието на поповете и ходжите настъпва ужасното средновековие, което поставя край на прогреса. А най-ранното събуждане на североевропейските народи има своето обяснение /дори в религиозен аспект/. Там най-напред започва ерата на хуманизма и просвещението с Еразъм Ротердамски, Ян Хус, Мартин Лютер и пр. Италианският ренесанс набира сили едва след падането на Константинопол 1453 г. и всички просветени хора от Византия по онова време бягат нататък. Докато тук при нас през цялото време се е разпореждал Осман от Анадола. След което идват хората на другаря Джугашвили. И лайното съвсем се размирисва.
/Що се отнася до хората от общините Раковски, Калояново, Белозем и пр., ти се майтапиш без да си наясно. Познавам ги отдавна, защото съм израсъл между тях. Разбира се, лалугери не съм ял, но ми са до болка познати. Най-обикновени работни хорица - доскоро тънещи в мизерия, а сега са малко по-добре, но не съвсем. "Какуто - такуз...))))"/
цитирай
20. believer23 - "Някога православието е било ...
24.11.2012 20:13
"Някога православието е било световен лидер, а сега е в периферията.
Русия и Гърция не са били под турско робство, но пак са изостанали."

Наистина Русия не е била под турско робство, но Гърция е била. Но Русия също е била под едно страшно робство - комунистическото (както и България). Упадъкът винаги е бил породен от нашето неверие, а не от самото Православие.

"След като православието е толкова висше и извисено, заящо не ни помогне сега, в тая катастрофа?"

Ами, защото сме свикнали да търсим Бог само, когато сме в нужда.

"Защо то е единствената деноминация, която губи престиж и влияние у нас - пък и с тоя Синод, в който всички са мекерета, не може да е друго."

Защото 45 години атеизъм родиха неверие и непознаване на вярата.

"Защо протестантските църкви, католическата, ислямът днес се грижат за "своите" хора, а православните попове са се взрели в търбусите си?"

Протестантите натрупват огромни суми благодарение на десятъците, които събират всеки месец от членовете си. Хазната във Ватикана също е пълна, та препълнена благодарение на продаваните индулгенции и подаряваните от кралете несметни богатства от кралете. Ислямският свят е известен пък с несметните богатства от нефта. Да не говорим, че и съответните (протестантски, католически и ислямски) държави ги подпомагат значително. Докато тук в нашата държава, БПЦ бива обвинявана в алчност само при споменаването за връщането на църковните имоти. Иначе има и "православни попове" като отец Иван от Нови хан, които се грижат за хората. Също така не трябва да забравяме, че и ние миряните сме част от Църквата, тъй че първо е по-добре да видим ние какви добрини вършим, а едва след това да намятаме съдийската тога и да раздаваме присъди.
цитирай
21. koshmar - raders много добър коментар. Ако ...
24.11.2012 20:14
raders
много добър коментар.
Ако в религията все пак има висш смисъл,то в религиозните институции няма - те са донесли на света само нещастия.
цитирай
22. diadokolio - Много трудна тема!
24.11.2012 20:22
Добра да е вечерта Ви,
Благодаря Ви, за трудната тема и разсъжденията!
Не, не съм съгласен, че Православието е спирачка!
Често ме спират и задават въпроси, когато отивам към храма, за да бия камбаната, за погребение или празник.
Няма да Ви досаждам, но основната разлика, при Нас е, че Ние издигаме правото на Свободната Воля и личното общуване, без задължителната проповед, изповед и напътствия, ако не са поискани.
Да, трудно е, но палачинката се обръща, какво са 134г., само миг, но всичко е до намирането на човека?
Много са обърканите и гледащите в чуждата купичка, и сравняването, нужно е, да се вземем в ръце и да произвеждаме, всеки според моженето и смелостта си.
Бъдете търпеливи, пяната ще се отмие и ще се възродим, защото коренът ни е здрав и дълбок.
Да, ще ме упрекнете, че животът си минава и няма място, за повече търпение. Да, ще бъдете прав, но правим ли или чакаме?
Приятна и отморяваща вечер!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
23. koshmar - believer23,
24.11.2012 20:34
ето това е целта ми - да си отговорим на въпроса без лозунги и крясъци, а с разум.
Трябва да отчетем и безспорните недостатъци на православието, а не само даго въззхваляваме. Факт е,че висшият клир се е откъснал от нуждите на хората и заради лошата му слава страда самата религия.
цитирай
24. rumen221 - ПРОСТО Е...
24.11.2012 20:55
АВТОРЕ,

КОГАТО...:

1. ПАПАТА Е НАЙ-ГОЛЕМИЯ БАНКЕР... И ДУХОВНА ПРЕДАДЕ СРЕЩУ ХЪРВАТИЯ ВСИЧКИ ЗЕМИ ЮЖНА ОТ р.ДУНАВ НА ИСЛЯМА...

2. КОГАТО ПРЕЗИДЕНТА НА ДОСКОРО НАЙ-СИЛНАТА ДЪРЖАВА КАЗВА - "МАЙНАТА МУ НА ПРАВОСЛАВИЕТО..."

КАКВО ДА ОЧАКВАШ..., ОТ МАЗЕН КАТОЛИК И ТЪП ПРОТЕСТАНТ...?!?!?

цитирай
25. koshmar - diadokolio,
24.11.2012 20:57
дай Боже да си прав и се отмие пяната!
цитирай
26. koshmar - Така е.
24.11.2012 21:14
rumen221 написа:
АВТОРЕ,

КОГАТО...:

1. ПАПАТА Е НАЙ-ГОЛЕМИЯ БАНКЕР... И ДУХОВНА ПРЕДАДЕ СРЕЩУ ХЪРВАТИЯ ВСИЧКИ ЗЕМИ ЮЖНА ОТ р.ДУНАВ НА ИСЛЯМА...

2. КОГАТО ПРЕЗИДЕНТА НА ДОСКОРО НАЙ-СИЛНАТА ДЪРЖАВА КАЗВА - "МАЙНАТА МУ НА ПРАВОСЛАВИЕТО..."

КАКВО ДА ОЧАКВАШ..., ОТ МАЗЕН КАТОЛИК И ТЪП ПРОТЕСТАНТ...?!?!?



Няма по-голяма извраттеност от това да си купуваш индулгенция, та да си изкупиш греховете, като католиците.

Но точно защото православието е по-морално от другите религии, в днешния хищнически свят то не може да доведе до прогрес и напредват по-нечистите религии.
цитирай
27. oranjevia - Имало е времена когато правосла...
25.11.2012 00:27
Имало е времена когато православието е било на върха на света.Това са времената на Византия до 11-12 век.Преди големия грабеж на западните рицари в Константинопол и идването на турците.Тогава запада е представлявал малки,мръсни градчета,раздирани от феодални дразги.Не са се къпели и са си изливали лайната през прозорците.Падането на Константинопол като естествен център на православието го оставя разединено като общност,а последвалата епоха на колониални империи правят богатия запад и мита за прогресивността на католицизма и протестантите.
цитирай
28. shizuma - Мнение
25.11.2012 01:47
Според мен не религията опредля каква е стараната или какъв си. Плюс това протестантството и католицизмът са произлезли от православното христянство, а и протестантството е създадено в Англия от краля, защото той е искал да управлява самостоятелно без намесата на църквата и да подчини народа с нея. Едното доказателство е със запалването на свещения оган на Великден, когато най - главният еврейски духовник се заключва в църквта, за да може при него да дойде божественият огън. А православният патриарх стои отвън до една колона и държи свещите, когато колоната се пропуква, от нея излиза огън и свещите се запалват. Това доказва, че само православното христянство е религията, която Христос е проповядвал.
цитирай
29. lightsaber123 - Не е вярно
25.11.2012 08:09
"Няма да Ви досаждам, но основната разлика, при Нас е, че Ние издигаме правото на Свободната Воля и личното общуване, без задължителната проповед, изповед и напътствия, ако не са поискани."

Аз съм кръщаван насилствено като дете вместо да ме изчакат да порасна и сам и свободно да взема решение или не. Родителите ми тук нямат никаква вина - те са излъгани от хора като вас. Не е вярно това, което казахте за свободната воля. Това е манипулация.
цитирай
30. koshmar - Точно така.Прогресивността им е мит, те са всъщност регрес -но са по-ефективни.
25.11.2012 09:36
oranjevia написа:
Имало е времена когато православието е било на върха на света.Това са времената на Византия до 11-12 век.Преди големия грабеж на западните рицари в Константинопол и идването на турците.Тогава запада е представлявал малки,мръсни градчета,раздирани от феодални дразги.Не са се къпели и са си изливали лайната през прозорците.Падането на Константинопол като естествен център на православието го оставя разединено като общност,а последвалата епоха на колониални империи правят богатия запад и мита за прогресивността на католицизма и протестантите.

цитирай
31. koshmar - shizuma,
25.11.2012 09:39
Тоя факт с Божествения огън е неоспорим.Но има друго - ако православието беше съвършена религия, нямаше да се разцепи на две.
цитирай
32. koshmar - Да, но в другото е прав - няма задължителност при православието.
25.11.2012 09:43
lightsaber123 написа:
"Няма да Ви досаждам, но основната разлика, при Нас е, че Ние издигаме правото на Свободната Воля и личното общуване, без задължителната проповед, изповед и напътствия, ако не са поискани."

Аз съм кръщаван насилствено като дете вместо да ме изчакат да порасна и сам и свободно да взема решение или не. Родителите ми тук нямат никаква вина - те са излъгани от хора като вас. Не е вярно това, което казахте за свободната воля. Това е манипулация.

цитирай
33. diadokolio - Приемам възмущението Ви, но?
25.11.2012 10:37
lightsaber123 написа:
"Няма да Ви досаждам, но основната разлика, при Нас е, че Ние издигаме правото на Свободната Воля и личното общуване, без задължителната проповед, изповед и напътствия, ако не са поискани."

Аз съм кръщаван насилствено като дете вместо да ме изчакат да порасна и сам и свободно да взема решение или не. Родителите ми тук нямат никаква вина - те са излъгани от хора като вас. Не е вярно това, което казахте за свободната воля. Това е манипулация.

Добър да е денят Ви,
Благодаря Ви, че ме цитирате!
Да, прав СТЕ, да се сърдите, но можем ли да оставим детето, без проходилка, защото, може и да не иска да ходи, а ще му е приятно, като порасне, да си пълзи?
Можем ли да оставим детето извън училище, защото, като порасне, само ще реши, кога да започне обучението си?
Кръщаването, е представяне, но не и задължаващо!
Никой няма да Ви издирва, като имате кръщелно, да СТЕ длъжен в еженеделно посещение.
Вашата Свободна Воля е ненакърнима! Никоя част от Вашето тяло, не е отстранена, не е оставен белег и Вие може да си скъсате кръщелното, като си изберете друго вероизповедание. Навярно пътувате по света, предлагам Ви да се вгледате в събеседника, когато споменете- православен, веднага ще премигнат, защото сте различен и необвързан с познания върху Свободния Избор!!!
Тук имаме английско и американско семейства. Често са канили съселяни и мен, но винаги са разочаровани, ще пропусна разговорите умишлено.
Приятен и добротворен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
34. batogo - Бог е един!
25.11.2012 11:51
Божията истина е една и тя е Животът в Любов. Всичко останало е стремеж към власт и влияние. Човека, ако слуша сърцето си, винаги разпознава истината от фалша и лицемерието. Лицемерието на православието е огромно, след като е допуснало и продължава да допуска авангарда му да бъде слуга на комунистическия режим, манталитет и неговите бивши тайни агенти и доносници. Освен това православието, за разлика от католицизма и протестантството не следва Христовите принципи на благотворителност и щедрост спрямо изпадналите в нужда миряни и не подкрепя подобни инициативи, като благородното дело на Божия служител отец Иван, например...
цитирай
35. lightsaber123 - Я стига
25.11.2012 14:07
"Да, прав СТЕ, да се сърдите, но можем ли да оставим детето, без проходилка, защото, може и да не иска да ходи, а ще му е приятно, като порасне, да си пълзи?"

Сравнението не е точно. Ако аз дълбоко вярвам, че ако не ви убия ви правя най-голямото зло - ще бъда ли оправдан да ви убия - само заради моето вярване? Естествено, че не - както и православието не е оправдано, че заради вярата си - ме е обусловило още от дете, т.е. причислило ми е нещо благодарение на моето безсилие.

"Вашата Свободна Воля е ненакърнима! Никоя част от Вашето тяло, не е отстранена, не е оставен белег и Вие може да си скъсате кръщелното, като си изберете друго вероизповедание. "

И тук не съм съгласен. Оставен ми е дълбок душевен белег. Точно затова в момента не мога да търпя нищо религиозно. Цялата ми душа се бунтува и няма как да приема нещо толкова зло като религията. Да, по-добре да ми бяха отрязали нещо, отколкото по този начин да накърнят достойнството ми.

По някакъв незнаен начин - това кръщене ме гневи до червено и до днес. Ако аз сега ви хвана, вържа ви и се възползвам от вашето безсилие - не е ли това нещо толкова долно и низко?!

Думи нямам - да изкарвате тази черна и мътна насилническа религия - нещо добро и безобидно. Просто нямам думи. :(

Ако имах достатъчно власт и зависеше от мен щах да ви закрия като институция и да ви преследвам до последна капка кръв. Точно за да има свобода. Точно в името на тази свобода.
цитирай
36. lightsaber123 - И тук не съм съгласен
25.11.2012 14:08
"Божията истина е една и тя е Животът в Любов."

Това са просто красиви приказки, зад които се крие нещо много мрачно и лъжовно. И вие сте същите.
цитирай
37. mglishev - В Зимбабве
30.11.2012 16:24
няма много православни :)

Е, не сме цъфнали и вързали, но все пак сме в по-добрата част от света. Тъй че още самата предпоставка за дереджето е погрешна.

А ако някой иска да каже, че българите са по-бедни от американците заради едното там православие - това е глупост. Онези просто имат двестамилионно население, ресурси от петрол и никога не са имали османци и комунисти на главата си. Какво да говорим повече?
цитирай
38. bahtibale - raders го казва много добре. Щеше да ...
01.12.2012 14:24
raders го казва много добре. Щеше да е хубаво да има толкова лесно обяснение. А дали не звучи малко , като търсене на оправдание?
цитирай
39. kostadin - Бога на християните и мюсулманите е ...
13.12.2012 09:06
Бога на християните и мюсулманите е един и същ с този на евреите.Другото са подробности породени от интересите на хората,използващи религията за своите себични цели
цитирай
40. yavorb - Тогава запада е представлявал м...
06.01.2013 22:19
Тогава запада е представлявал малки,мръсни градчета,раздирани от феодални дразги.Не са се къпели и са си изливали лайната през прозорците.
-----------------------
А в православна византия е имало ватерклозети, така ли да разбирам?
цитирай
41. yavorb - Православието е много по- при...
06.01.2013 22:23
Православието е много по-
примитивно от останалите християнски разклонения. Създадено е от примитиви и за примитиви. Само отвънка е християнство, а отвътре си е чисто идолопоклоничество, мистика и суеверие.
Малко по-изчистен е католицизмът, а най-чисто като учение и най-близко до живота е протестантството.
Само не знам религията ли ни е направила диваци или понеже сме диваци, сме си измислили такава религия.
Прагматичните северноевропейци са видели, че дивотията на католицизма ги спъва и са го отхвърлили.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: koshmar
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 441329
Постинги: 76
Коментари: 1046
Гласове: 758
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930